جاي تعزي ولا جاي تهرج لأ جاي أهرج .. يحيى الفخراني: الأفيه دا مكنش مكتوب في السيناريو وضحكت المجاميع لايف

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ

الموجز

قال الفنان القدير يحيي الفخراني، إن فيلم خرج ولم يعد، من إخراج محمد خان، وتأليف عاصم توفيق، وشارك في الفيلم العديد من الفنانين، منهم فريد شوقي، ليلى علوي، وعادية عبد العزيز.

وكشف "الفخراني" في لقائه ببرنامج "صاحبة السعادة"، تقديم الفنانة إسعاد يونس، المذاع عبر فضائية "دي ام سي"، اليوم الثلاثاء، تفاصيل عن أصعب المشاهد في فيلم "الكيف" وأدائه الرائع مع الفنان الراحل محمود عبد العزيز.

وقال: "مشهد العزاء "جاي تعزي ولا جاي تهرج لا جاي اهرج" الأفية دا مكنش مكتوب في السيناريو وانا كلمت علي عبد الخالق وقولته مش عايز اكرر المشهد كذا مرة عشان في مجاميع عشان عايز أضحكهم لايف، وقولت الايفيه والناس ضحكوا وجيه محمود قالي انتا بتشرب حشيش قولتله عمري".

وأوضح أنه يحب المشاهد التي جمعته مع الفنان الراحل محمود عبد العزيز، مستطردًا: "الممثل دايما بيبقى محتاج حد معاه وكتير بقعد لما بيجيلي نص وبسال عن الكاست وفريق العمل واشوف مين معايا ومين الممثلين لان دا عمل جماعي".

وأكد أن أصعب مشهد قام بتصويره هو مشهد الإدمان وحصوله على الحقنة، متابعًا: "انا لفيت كتير على المصحات النفسية وبقيت أطلب أشوف الناس اللي بتتعالج من الإدمان عشان أعرف إزاي تصرفاتهم لما ينسحب المخدر من جسمهم".

وتابع: "لما اجيت اصور مشهد الإدمان كنت بمثل أني قاعد بيحصلي حالة هيستريا الإدمان والكاميرا بتلف حواليا، وتم تصوير المشهد دا مرتين".

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة موقع الموجز ولا يعبر عن وجهة نظر موقع اخبار الخليج وانما تم نقله بمحتواه كما هو من المصدر، ونحن نخلي مسئوليتنا عن محتوى الخبر .

أخبار ذات صلة

0 تعليق